SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Friday, February 25, 2011

Lembu sekor dikisar???

Salam jumaat pada semua blogger...

Hari ni tuan tanah nak share beberapa video yang baru tuan tanah tengok malam tadi kat Youtube..
Terkejut, takut, tak percaya, marah dan was-was rasanya selepas menonton video tersebut..

jadi, tuan tanah nak share dan mintak response blogger lain dan juga visitor terhadap video ni..

Video Pertama


Sekor-sekor lembu dimasukkan ke dalam mesin pengisar..
Kejamnye...dengan kulit tidak dilapah...
Saye tak tahu video ni, lembunya masih hidup, ataupun dah mati ataupun telah diberi ubat pelali..
Bayangkan tulang belulang, kulit dan bulu serta daging yang bercampur darah dan segala usus dikisar sekali. MashaAllah,,janganlah dibuat bahan makanana...Tak sanggup!!!



Video Kedua




Korang tengoklah yer,,saye rase musykil yang amat sangat..


Mengapakah lembu sekor yang masih hidup dikisar bersama dagin potong yang lain??
Ada yang mengatakan lembu itu sakit dan ingin dibunuh. TETAPI, kalau betul lembu itu sakit sekalipun, mengapa perlu dibunuh dengan begitu kejam kan???


Banyak lagi cara lain..
Saye bukan ape, tetiba takut kalau -kalau daging yang sudah hancur itu digunakan dalam pengeluaran dan pemprosesan daging burger ke, bebola daging ke dan apa sahaja lah bahan makanan.


Harap ianya berlaku diluar negara dan negara ita yang aman ni tidak mengimportnya.
Nauzubillah!!!!!


Dah macam menganiaya binatang pulak..
Islam pun menyuruh kita melakukan kebaikan dengan mahluk ciptaan Allah yang lain kan..



"Dan belanjakanlah (harta bendamu) di jalan Allah, dan janganlah kamu menjatuhkan dirimu sendiri ke dalam kebinasaan, dan berbuat baiklah, karena sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berbuat baik.” (al-Baqarah:195)


Janganlah kerana ingin mengaut keuntungan lebih, kita melakukan kezaliman pada haiwan dengan sewenang-wenangnya. Sesungguhnya Islam telah beri garis panduan untuk menyelbelih binatang untuk dimakan.




“Sesungguhnya Allah SWT sudah menetapkan agar berlaku ihsan kepada semua. Apabila kamu hendak membunuh, maka perelokkanlah cara membunuh dan apabila kamu hendak menyembelih, hendaklah perelokkan cara menyembelih…”
Riwayat Muslim


Kesimpulannya, jika saudara hendak membunuh haiwan itu, carilah cara yang boleh mematikannya dengan cepat dan tidak menyeksa. Maka, sembelih lah dengan elok dan gunakanlah alatan yang tajam supaya ia cepat dan tidak menyeksa....


Wallahu'alam...

2 comments:

Ruqaiyah Amanina said...

da tengok da video ni. kejam kn. geli pn ad :)

Zalina Hassan Zamri said...

tetiba jek nak jd veggy :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...