SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Sunday, May 23, 2010

Just A Minute....Its OKAY

Salam semua..Im back..(*__^)...

Semalam, 22 May 2010, lepas je keje (half day on saturday). Aku dan abah berangkat terus ke Mersing untuk hantar satu-satunya akak ipar balik. Hari hujan renyai...alhamdulillah perjalanan kami sampai dengan selamat. Dalam pukul 4 lebih, kami tiba. Abah terus bergegas ke bandar kerana ada urusan tanah. Aku pun tunaikan solat asar, then leaps tu..tup2,,nampak ada motor baru la.. hehee..pe lagi,,take the key, and broooommmm...

Ronda dan meronda lah aku petang tu sendirian. Lalu ku terus ke tapak rumah pak andak. Rumahnya still under construction. Alhamdulillah, langkah kanan aku waktu tu. 

Pak andak, "Ti, jom ronda naik kete..belaja bawak kete jom..."

"Ish, lama dah tak pegang stereng ni pak andak. Lesen org pun dah mati....." jawabku..

"Takpe,,jom.." pak andak balas sambil start enjin Toyota Hilux hitamnya...

"Giler ah, besornye aku nak bawak..takotttt" aku bermonolog sendirian.

Mula-mula memang gelabah habis.hahaha....Pak andak pun cuak. Aku kejap ke tengah kejap ke tepi...
Lepas 15 minit, okay,,aku dah boleh imbang jalan. Cuma bila nak belok or wat U-turn,, aku tak berapa cakap lagi. Dua kali kitaorg ronda penyabong, tg resang....Lepas tu pak andak ajak aku pergi bandar mersing isi minyak..Jam dah pukul 7 ptg.woooo~~~

Ikut jalan luar masa tu pergi bandar, dari penyabong terus ke triang dan teurs ke bandar mersing. Memang gugup.Tapi seronok habis, jalan raya besar sikit..Sedap lah drive kan..Aku pun laju je tekan pedal minyak...yuhuuuu....

Sampai petronas,,ingat nak tukar drive,tpi pak andak suh aku gak drive balik umah..hahaha..pucuk dicita ulam mendatanglah kan..broooommmmmmm..Aku hantar pak andak ke rumahnye, then aku bawak balik hilux ke umah..huuu...terkejut abang aku...Alhamdulillah,,selamat.cuma banyak terlanggar tahi lembu jer...sowi my uncle Andak..hehehe

Keesokkannya, aku bangun je..Lepas basuh muka terus capai kunci motor nak pegi ronda pantai..Sendirian lagi...Kol Mr.I masih tidur kepenatan keje..Ade program katanya di Kmpg Wak Salam.. Mula pergi pantai Teluk Gorek,,ramai pulak orang, nak shoot segan lah plak...Aku terus ke pantai tanjung resang,,Erm,,org tak ramai,tapi xde shoot yang cantek ah.. Lepas snap bape keping, aku terus pusing kat kmpg trengganu..yeehaawww~~





Ni pakkal sorang ni,kalau berteman best gak shoot lelama...macam-macam shoot aku leh buat....(>,<)










Ni lah motor yang berjasa..Ni motor pak andak..aku main kebas je pinjam..motor baru wokkk~~~









Ni rumah arwah nenek, sekarang abang aku dan isterinya secara rsmi tinggal di sini.. Nasib baik,,leh gak selalu kami sekeluarga balik bercuti... Pangkin tu lah tempat selalu ahli keluarga berkumpul borak-borak..hehhe...depan umah ada warung...Warung Kita.... abg berniaga...alhamdulillah,,,jadi salah satu sumber pencarian rezeki keluarga....







haa..tulah antara gambar yang sempat aku shoot..kali ni balik kejap je..tak sempat nak ke mana..nak dating pun tak sempat..hehehe.....kay,,we'll back later....

8 comments:

Aleen Leena said...

sweet*smart pic bunga ngan umah arwah nenek ko moi. Pic bunga tu pun smart. cmne ek? kene blaja lebih2 dari ko ni. hahahah. suke tgk. hee

Aleen Leena said...
This comment has been removed by the author.
AmOyz said...

thanks aleen.haha,,aku baru je belajor..teringin lak nak jd photographer freelance...nnt ade duit nak beli kamera khas..tiba-tiba jatuh cinta nak amek gambar natural environment ni..pic bunga tu naik tergeliat pinggang aku nk shoot..hahahha...jom,,free ikut ak balik kampong jom...=)

Aleen Leena said...

respect gle same kau la moi. Insyallah, if balik kg ko aku ade masalah transport skitla.
kete xde untk weekend tertentu. Naik bus smpai x? hahahah. Lg besh nek bus kot..heee. Suke pic ko semua beb.

Aleen Leena said...

ak perlukan photographer mcm ko ni. hahahah. blh msuk contest tau moi.nnti win dpt la duit buat hantaran.hahaha

AmOyz said...

tau xpe..ak mmg plan mcm tu nk msuk contest...tp xde kamera bagus lagi..tu pki kamera biasa2 aje tuuu..huuuu~~

Anonymous said...

ni kes terpengaruh ngn drama tv ke?

AmOyz said...

kes pengaruh dgn TV???ape kene mngena??blur aku jap weyh..huhu..sape gerangan anonymous di atas ni yer??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...