SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Wednesday, January 12, 2011

Fasiliti ke fasilitas

Salam semua...

Hai,,korang semua dok watpe tu malam-malam camgini?? dah masuk 2011 dah ni,,dah nak sampai middle of month January dah pun, korang punye azam dah dalam progress ke belum yer???hihihi

Kali ni,aku takde lah nak berhujah panjang lebar pun. Just nak share pengalaman sebenar yang kualami sewaktu aku ke UIA tempohari untuk uruskan segala prosedur Graduation dan juga sewaktu aku mengahdiri majlis pertunangan sahabatku.

Semuanya lebih kepada isu pengangkutan awam iaitu bas dan komuter. Bas, memang jadi kebiasaan lah para pengguna menggunakannya berbanding teksi yang jauh lebih mahal caj nya. Tapi bila naik bas ni risikonya adalah tinggi. Kenapa?

Pertama- Kalau bas penuh, kita terpaksa berdiri dan berhimpit lelaki perempuan. Euuuwww... Nak nak bila bas brek mengejut ke, bas nak membelok selekoh ke..mak aihh,,dah macam naik ape je rasa... dah berlanggar-langagr antara satu sama lain. 

Kedua- Keutamaan pada yang lebih memerlukan. Siapa? Warga emas, Ibu mengandung, OKU, Kanak-kanak.. Kadang-kadang mereka tertindas.. Orang lain wat bodoh jek tak bagi ruang untuk mereka duduk. Mereka wat buta dan pekak je kan.Tak patut..nak-nak kadang kita ni memang tengah tak sihat atau bau lepas berjalan 3km sebelum naik bas. tak larat dah nak berdiri...susah jugak kan..



Gambar Hiasan

Ketiga- Ketepatan masa untuk bas sampai tu amatlah meragukan. Kadang datang on time, kadang tercepat dan terlambat. Elok-elok masa kita tunggu tak hujan, tup2, bas sampai hujan lebat lah..adoyaiii,,memang leceh. PAstu, macam au ni student U, katalah dah beli tiket nak balik hari sekian jam 11pagi. tunggulah bas ni nak pegi ke Terminal Bas besar, bila bas dah lambat, aku pun leh jadi terlepas bas express nak balik kampung..haisssshhhh...ni lah malang tak berbau..

Keempat- risiko kecurian gak tinggi. Aku pernah mengalami kehilangan handphone di dalam bas. Aku tertido sekejap je kot, bangun-bangun tengok handphone takde dalam kocek, mungkin ia terjatuh dari poket ku. dan ada sesiapa yang mengambilnya. almaklumlah penumpang yang ramai dan berbagai latar belakang. So, tak mustahil ada yang tidak melepaskan peluang untuk mengambil handphone ku di saat itu. cessss...

Haa,yang ni lagi aku tak puas hati. Ni masa aku naik komuter. Dua kali dah aku mengalami keadaan yang sama. Pertama, sewaktu aku pulang dari Putrajaya atas urusan biasiswa di Menara PjH. Kak laili yang kutumpang sehingga ke Stesen Komuter Bangi sahaja. lalu ku tunggu coach ke Kl Sentral sampai...tunggu punya tunggu. Ada satu announcement yang mengatakan sekejap lagi bakal tiba satu coach khas untuk wanita sahaja. Diminta lelaki tidak menaikinya dan memberi keutamaan pada wanita. Bunyi nampak menari, sebelum ni aku hanya baca dalam kahbar je tentang coach ni, ni lah kali eptama aku nak menggunakannya, biarlah korang nak akta aku outdated ke..hehehehe

Setibanya coach for ladies yang serba pinky tu,, aku pun ke depan sedikit untuk hampir ke pintu. Berpusu-pusu lah kaum wanita pelbagai peringkat umur nak naik.. yang tak tahan tu, ade juga kaum lelaki yang tak faham bahasa sibuk nak naik. Geram pulak aku... tapi nak sound takut..hahaha.. yela, bukan ape,,aku ni seorang diri, kang kalau ada pape hal...(nk cover kunun2).. Tapi alhamdulillah, rezeki aku dapat duduk. tapi leh dikatakan coach wanita ni kerusi tak banyak lah,,suppose diperbanyakkan lagi. kesian ada yang berdiri lama...yelah pada yang stesen terakhir mereka jauh lagi, tak ke naya. ishh ishh...

Rasanya dah lama tak naik train jauh-jauh macam ni. dulu mula-mula naik ke rawang, ya ampun jauh gila rasanya. masa tu pegi umah makcik M.I...huhuh..masa tu kat matrik lag. gila berani jugak pergi sorang-sorang...haha.. ni dah abes belaja, memang takde chance dah la nak naik lagi. Yela, aku bukan anak jati KL pun..huhu..tunggu lah 6@7 tahun lagi Johor ada train.


Kedua, sewaktu aku pegi majlis tunang sahabatku. Dari bukit jalil ku ambil star ke salak selatan. Kemudian ambil ktm ke sg buloh pulak. ha, masa ni, kejadian yang sama berulang kembali. Apa jadahnya lelaki zaman sekarang ni tak macho and gentleman agaknya. Sibuk nak naik coach wanita ni. Geram aku. Time ni aku berani sound sebab ada sorang akak tu pun sound pada lelaki-lelaki yang nak naik tu. Kot ye pon dorang nak cepat tapi agak-agak lah kan. Yang oaling geram bila tengok mamat Indo dan Nepal pun ramai nak naik. Hishhh...nak je aku sepak ke tepi..

Aku just cakap...

Excuse me,, sorry its for ladies
sambil tunjuk ke arah logo coach tu...



Punya lah banyak ada tampal bende ni, tapi mata lelaki-lelaki yang tak macho ni buta.!!


Ha, ni mamat bertuah mana lah yang menyibokkkk sangat!!
So, lepas ni. Kalau korang nampak lelaki-lelaki macam ni, korang sound jek. Tapi kadang-kadang ada jek yang wat muka bodoh naik dan slumber.. Apa dia kesahhhh...hishh,,malang sape dapat suami macam ni tauu.. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...