SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Wednesday, May 5, 2010

Rentetan Peristiwa 1

Salam satu Malaysia semua....

moh sini aku nak stoly molly..huhu...

12/4/2010


First day of practical training...yuhuuuu,,,semangat nak pegi tetapi hati giler bedebar.....ni la gmbar first day aku di opis...Sindora Timber Sdn. Bhd. Bila dah merasa dok opis, barulah tahu langit tu tinggi ke rendah....hhahah..time ni lah mula rindu nak belajarrrrr.....

-----------------------------------------------------------------------------------
13/4/2010


hari ni  aku dibawa ke factory visit oleh Pn.Dilla...Syiok jugak tapi agak kepanasan lah..Almaklumlah production area kan..penuh dengan machine...huhuhu




Ni tapak kilang cendawan


Ni Moulding Department

-----------------------------------------------------------------------------------
17/4/2010


 

Kenduri Doa selamat dan tahlil di rumah akak aku kat batu pahat... Balik je keje ari sabtu, terus aku, mak dan abah bergegas ke sana... Alhamdulillah semua berjalan lancar...Makan nasi beriani woooo~~





Memang tak ingat dah nak diet time ni,, makan nasi beriani punyer pasal..hahaha,,,aku leh pulak makan kambing masa ni,,padahal tak pernah nye aku ni suka makan kambing..tapi disebabkan rasa nya yang sedap, tak berbau,, aku tibai jerkkkk....

 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19/4/2010

 

Aku dapat anak buah baru...Gurl niece..comey sangat,,namanya Iffa Afiqah bte. Zuraimi.. Abah aku panggil dia mek tanjung..hahaha.... Tapi memang comey abes... Macam aku..huweekkkkk.... Dalam keluarga aku,,memang kitaorang ramai anak buah lelaki..sumernye boleh tahan nakal dan cerdik..huhu,,so kali ni,,memang semua mengharapakn sang puteri bakal menghiasai keluarga kami..Alhamdulillah,,dapat sang puteri....



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


24/4/2010




Arini kawan aku kawin,,Norlinda Panidi,,dia ni schoolmate aku masa sekolah SMAT dlu...Dia da jadi ustazah dalam kem skrg..Alhamdulillah,,,jadi anggota KAGAT da..aku jerk blaja x abes2 lagi..chewaah,,nak kawin jugakkkk..huhuhu






Malangnye nasib aku dan syu,,tak sempat nak tengok linda bersanding.. pengantin bersanding awal rupernye..ikut tentatif sepatutunya pukul 2.30ptg,,tapi diawalkan pada pukul 12.30 tghri... kitaorang samapi pengantin dah pakai baju persandingan last dan tengah possing outdoor...tu jela gambar yang semapt dirakamkan..hahahha



Balik dari wedding linda, aku, nuar dan syu pegi McD jap huuhhu...kebetulan aku nak pegi anakku nak beli present anak buah baru aku...huuu

Dapat gak aku merasa Gundam si nuar nie..huhu...
pastu aku pun tunaikan janji aku nak payung dia MCD...lama dah janji sebab dia pernah tolong wat assingment aku....TQ bro...huhuhu




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 28/4/2010

Pagi-pagi lagi aku da takde mood nak pegi keje..tak tahulah nape pada mulanya... bangun subuh tu pun liat je rasa.. So, aku bersiap2 lah seperti biasa... As usual, abah aku anta.....then,,,tiba-tiba,,,tayar keta pancit daaaa.... Sampai kat simpang depan kilang pe ntah,, ada kete bagi hint cakap ada sumthin kat kete..Abah pun berhenti tengok tayar pancit... Abah kata takpe,, kita pegi pam kat Shell depan..aku memang risau tak sempat nak pam je...sampai jerk,,abah aku pam, pam punye pam,,tak jalan..tayar dah pecah teruk..huuu..pe lagi kene tukar tayar alin la..So mintak lah tolong orang kat situ,,sebab abah aku takde Jack...Aku pun kol opis, suh sape2 amek aku...So,hari u lewat sikitlah aku pegi kije..Pape pun,,TQ ssesangat kat abah..Sanggup susah nak antor aku...LOVE u...(◕‿◕✿)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30/4/2010

Hari ni last day kawan satu tempat prktikal aku..kira dia ni ex-schoolmate aku masa sekolah rendah dulu..So, aritu,big boss belanja kami nasi beriani "Gila-Gila Beriani" dekat area Makam Tujuh, Sg. Sayong...memang shedap..tq bossshhh..huuuu..Aku memang bersemangat habis sebab hari tu...lepas keje nak balik kampungku..Mersing terchenta....Pelbagai kenangan di sana,,dari aku baby sampailah sekarang ni haaa....



So,,member aku bergambor sakan masa hari last dia...aku pun sebok gak shoot sana shoot sini area kilang..saje2..sepanjang bape minggu aku praktikal kat situ, xde lagi gambor...nilah hasil nya..







Nilah dia tempat praktikal aku...Sindora Timber Sdn. Bhd.. Anak syarikat Sindora Berhad...Sekarang company ni join venture entrepenur dalam:-
  • Tanaman cendawan
  • Produk Kayu
  • General Access(jentera)
Arini aku beli 4 kilo cendawan untuk abang2 aku wat berniaga kat kampung..almaklumlah dua-dua dah ada kedai makan..Satu di Tg.resang dan satu lagi di Air Papan.. Aku beli 3pack yang siap bersih dan sos untuk bakal...ehem2...huhuu..mak IZ.... Dalam kol 6 aku dan mak berangkat pulang ke Mersing..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...