SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Wednesday, May 5, 2010

~~TaK SeHaT ____ o(╥﹏╥)o

Salam semua....arini,,5/5/2010..aku sekali lagi tak pegi keje..aritu 19/4/2010 tak pegi sebab akak ipar aku bersalin...huh..tapi hari ni aku tak pegi keje sebab tak sehat..subuh tadi aku tak larat gielr nak bangun, kepala rasa berat..kol 7 pg mak aku kejut lagi....

"tii,mu tak pegi keje ke arini?" tanya mak..
"ala mak,,tak larat lah...." jawab aku...
aku bangun bawak selimut, lari baring sebelah mak ngan abah kat depan tv..dorang ngah tengok MHI kt TV3... aku pun batuk ..huk huk huk huk...
mak aku sapu minyak kat dada.....
"ish,,panas badani siti ni...tak payah [egi keje la...kita pegi klinik...tak baik-baik batuknye..ubat makan.." cakap mak..
"aku pun hanya mampu a'aah jer...."

Aku pun capai hp,, mesej boss cakap tak pegi keje rini..mesej Iz...
Iz hanya balas, "pegi klinik.."

Marah bunyinyer...da lama si Iz suh pegi klinik..as usual,,aku ni memang liat nak pegi kinik kalau sakit..melainkan kalau dah tak larat barulah sebok nak pegi...

Aku pun sambung tidow sampai lah kol 10... memang heaven, bangun-bangun,, cari mak takde..rupernya kat belakang tengha menyapu kat belakang dengan abah.. 

"mak, jadi tak nak pegi klinik??" tanya aku..
"jadi, pegilah siap, mak dengan abah nak pegi pusat rawatan Mazioka sekali.." jawab mak...
dalam kol 11 kami sampai kat pusat rawatan,,mak aih,,ramai nye orang,, mak cik, pakcik, tokcik, adik cik, abg cik n kak cik sumer ade wooo~~ ni lah first time aku datang,,selalu dengar mak dengan abah cerita je... ramai gak la orang sekampung ada..kawan-kawan yang keje sebagai sukarela kat situ pun ade.... 

lama gak tunggu mak dengan abah..aku cuma duduk je tengok ragam orang.. nak cuba duduk kat kerusi rawatan.. orang ngah demam tak boleh...so, tengok jela.. ngah duduk, ada gak la makcik dan akak yang hulur tangan nak salam walau tak kenal..aku sambut dengan senyuman... nilah keindahan jadi orang melayu,, penuh dengan keramahan....pastu,,ade jugak lah beborak dengan pakcik dan makcik yang aku kenal...huuu
ada antaranya mak dan ayah kawan-kawan sekolah rendah dan jugak sekolah menengah dulu-dulu... 

Soklan yang paling kencang dorang tanye..."dah kawin?", "bila nak kawin?"...hahahahha..i like...(gatai...)

dalam kol 12 baru mak dan abah siap wat rawatan...emnuju lah pulak kami ke klinik... Klinik NurHayati tutup,,klinik A'fiat pun tutup..aku dah merungut,,,
"haish,, ape ni,,waktu macam ni dah tutup...nyusahkan orang jela..."
"kita pegi klinik kerajaan lah",abah aku bagi cadangan...
"okay..jom" balas aku...
yelah,,nak patah balik pegi bandar, malas.. ada lagi dua klinik kat sana,, Klinik Bakti dan Klinik Nash...

Pegi je klinik kesihatan kerajaan....naaaa....kat kaunter je kot..dorang wat kaunter saringan H1N1,,so sape yg demam tak payah masuk dalam...check kat luar je...aku tunggu punya tunggu,,akhirnya giliran aku sampai....

"yer, sakit ape? demam ke?" jururawat tu tnye...(aku x sure dia dktor or jururawat llki)hhahaha
"saya batuk,,selsema,,badan bisa,,tapi semua tu malam jer..klu siang kurang...badan pun asal malam je panas...s" aku dengan kepoh jawab.
"ooo, batuk ada kahak??da lama batuk?"
"da lama da,,berminggu-minggu da rasanyer...batuk kadang ada kahak.."
"okay, saya bagi ubat batuk ni,, makan 3 kali sehari,,kita akan amek sample kahak, takut ada jangkitan kuman..."
"erm ,okay...ade MC x?
"keje ke? kat mana?"
"aah, Kat Sindora"
"kita takde MC, kita ada surat pengesahan jerk.."
"ek eleh,,,pe barang takde MC..."(aku cakap dalam hati)


Ni dia dua lagi bekas sample aku kene bawak balik..then,,esok dan lusa aku kene hantar sample kahak aku ke makmal yang sama...haddooooyaiii...

Pastu aku masuk pegi kaunter makmal seperti yang disuruh, aku diberi bekas sample untuk amnbil sample kahak aku..lawak je.aku siap gelak-gelak,,,

"eeh awak ni, gelak pulak orang suruh amek sample kahak, dah pegi toilet tu...letak kahak awak dalam ni yer..."

 Aku akur,,wat seperti yang disuruh...
Sampai je kat kaunter,,
"haa,,ni ada lagi dua bekas, satu bekas untuk esok, satu lagi untuk lusa yer..awak anta kahak awak kat sini sebelum pukul 10pg.."
"haa?lagi dua ni ke?"tanye aku sambil gelak besor dari tadi...
Orang kat kaunter makmal tu hanya angguk je sambil senyum...

Sambil jalan balik, aku citer kat mak dan abah...geram dan gelak suma ada.. Ubat abtuk sebotol je aku dapat,, badan aku yang berbisa ni tak dapat pulak ubatnye..adoyaaaiiiiii..ni yang malas nak pegi klinik kerajaan....~~~o(╥﹏╥)o mak aku kata, "takpe, tengok dua tiga hari lagi, kalau tak okay kita pergi klinik swasta yer.."
Mula bila tengok muka depan ni macam takde ape..tapi dah bukak dalam..penting sesangat....

Tadi masa kat kaunter, dorang ade bagi pamplet pasal cara-cara buang kahak yang betul dan pasla penyakit TIBI...tiba-tiba aku jadi cuak..takutttt....tanda-tanda ada yang sama....huwaaaaa........


Ni la dia pamplet tu..kat dalam ni jugak ada description pasal penyakit TIBI...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...