SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Saturday, February 19, 2011

Ape jadahnye ROKOK!

Di salah sebuah karnival,,,sedang asyik aku berjalan...
Terkejutttzz aku tengok bende ni dan terus jek snap..
Rasanya isu ni perlu diambil kira oleh semua pihakk...
Dari dulu tiada penyelesaiannya...

Rokok dijual di gerai layang-layang dan alat permainan lain.

Begitu mudah nak jual ROKOK..ada symbol melarang jual rokok kepada budak umur bawah 18 tahun, tapi shelve rokok letak kat depan sekali diruang kedai menjual barang-barang permainan yang rata-rata pelanggan utama gerai adalah kanak-kanak dan remaja.. 

Ape kessss nih???!!!! 

I hate smokers...

Rokok,,tiada faedah langsung!!

Kenapa?

1.  Rokok mengandungi macam-macam jenis racun, bahan kimia yang merosakkan organ dalam badan.

2.  Rokok bukan sahaja membahayakan si perokok malah orang lain disekelilingnya juga. Kajian mengatakan 30% dihidu perokok dan selebihnya 70% dihidu oleh orang disekitarnya. Orang lain lebih berisiko mendapat penyakit kronik.

3. Benci bila perokok dikalangan seorang ayah atau ibu yang slumber mengisap rokok di depan anak-anak kecil tanpa rasa bersalah.

4.  Rokok merupakan suatu pembaziran. Harga rokok yang mahal boleh buat seseorang itu boros dan gagal mengawal kewangan bulanan. Sekotak dah lebih 5@6 ringgit ke atas. Dalam sehari, seseorang perokok boleh menghabiskan berkotak-kotak rokok. Membazir!!! Kalau dah berkahwin, elok duit beli rokok tu digunakan untuk beli barang-barang lain yang menjaga kebajikan keluarga... Pampers anak, susu anak!!!

5.   Benci, walaupun umum tahu bahaya rokok, tapi penjualan rokok still berleluasa. Walaupun harga sering dinaikkan, tapi perokok masih setia membeli. Pengusaha tembakau dan rokok menjadi lebih kaya raya seterusnya terus menerus membunuh sesama manusia dalam diam!!! 

Sedarkah kita????


6.  hakikat yang perlu kita tahu, kerajaan dapat berbilion pendapatan dari pembayaran cukai oleh syarikat dan pengusaha tembakau serta rokok. Jadi oleh itu, mereka tidak boleh dihalang untuk terus membuat pengeluaran kerana mereka adalah salah satu punca pendapatan utama negara!!! what the fish!!!

Bilakah akan hadir kesudahannya?? Isu perokok dikalangan kanak-kanak, remaja dan wanita semakin meningkat peratusannya. MashaAllah.... Fatwa dah dikeluarkan bahawa rokok dah boleh diklafikasikan sebgai HARAM kerana memudaratkan...Nauzubillah....

Harap kesedaran dan sesitivity rakyat Malaysia akan pulih dan tetap dalam menangani isu-isu sosial dan negatif seperti ini..

Harap Maklum....

Laporan dan ulasan disediakan oleh :-

wartawan Ct NurAmoYz untuk seleksi komuniti anda.....(^__^)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...