SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Wednesday, May 20, 2009

Nasib badan.......baru tau langit tinggi ke rendah..!

Hari ini telah memberi aku satu pengalaman dan kenangan. petang tadi selepas habis kelas HRM, dalam lepas zohor aku dan seorang classmate aku bersiar-siar sekitar Gombak. Bermula dengan Taman Samudera, Taman Bolton dan berakhir dengan Seri Gombak kerana hujan lebat dan dah habis waktu ofis hour. kitaorang sebenarnya ditugaskan untuk membuat sedikit kajian ringkas mengenai Human resource functions that practice among the SME's or Sdn.Bhd companies in Gombak and nearby location. Kitaorang terpaksa tebalkan muka dan beranikan diri untuk terjah ke mana-mana company yang kitaorang rasa sesuai. so, macam-macam ragam lah yang kitaorang jumpa. pergh, memang betol-betol menguji keabaran dan tahap keimanan lah......


dari satu company ke satu company kitaorang pergi. ada yang okay, masih boleh terima kedatangan kami dengan senyuman dan bekerjasama. dan ada juga yang tak sempat nak masuk pun, alasan, bos tak kasi masuk.pergh, macam lah kitaorang ni pengganas kan..huhuhu..
takde lah, at least keluar lah beritahu in proper manner, ni tidak melalui mesin interkom je..ceh...dah lah company melayu...bukan nak membantu bangsa sendiri. sakit jugak lah hati, tapi nak buat macam mana, memang itu hakikat manusia sekarang ni. dan ada pulak, yang ingat kami ni nak mintak keje..hahaah...memang besh kalau memang kitaorang ni betol-betol job seekers. tapi bukan masalahnya..almost tempat yang dituju memang ada advertisment job vacancy... So kepada sape yang memerlukan kerja dengan segera, silalah rajin-rajin kan diri anda berjalan di sekitar kawasan2 perniagaan dan perindustrian ni..tak payah nak tunggu bulan jatuh ke riba..


tapi dalam banyak-banyak company td, hanya tiga company yang kami dapat approach. tapi mereka masih belom beri confirmation bila kami boleh ke sana lagi untuk step kajian yang seterusnya..so, ni hanya mampu berdoa pada NYA, mudah-mudahan company tu nak entertain kitaorang ni ha...kadang-kadang bila dah kena macam ni, baru lah kita sedar yang kepentingan soft and communication skills tu penting sebenarnya. penggunaan orang tengah atau orang dalam juga penting.....atau orang panggil "kabel". so mudah lah sikit keje-keje kita ni kan..tapi kadang-kadang at the certain level lah, penggunaan orang tengah ni tak adil,,,yelah kadang-kadang tu orang yang tidak berkelayakan boleh dapat kerja yang bagus disebabkan oleh wujudnya hubungan baik dengan orang atasan atau dalaman. kesian pula pada dorang yang separuh mati cari keja dan ada kelulusan..betol tak????


hopefully, tugasan kali dapat aku selesaikan dengan jayanya..AMIN...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...