SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Sunday, October 16, 2011

Hadiah dari student

hari ni, as usual,,setiap sabtu aku ada kelas untuk pelajar kursus secara sambilan... Teringat semasa mula-mula semester bermula, setiap akli tiba hari sabtu, aku nervous dan cuak yang amat nak hadir ke kelas.. Takut nak jumpa student yang mana rata-rata lebih senior umurnya dariku ini.....

but sehari demi sehari, alhamdulillah, everything goes smoothly.. walhal aku lebih selesa mengajar mereka dari mengajar pelajar-pelajar semester biasa ni yang lebih keanak-anakan dan kurang berdikari... mungkin faktor usia dan pengalaman yang membezakan mereka...

Teringat di saat pelajar part time aku tahu umur ku... hahahahaha...gelabah tak sudah aku.. nasib mereka still respect me.. even they are my students, but somehow im just seemly feel they all just my friends, so that not much gap and barrier between us. Ada masa aku jadi strict dan ada masa akau jadi funny... sebab tu salah satu cara aku nak mereka faham apa yang aku ajar..alhamdulillah,,perkongsian ilmu dan pengalaman sesama kami.. Goooddd.....

Kelas hari ni,,aku masuk je sambil melangkah kaki ke kelas....

"assalammulaikum cikkk"
"waalaikummussalam,,aik..saya baru je nak bagi salam tadi" jawabku sambil senyum...

"tahniah cikk,,," ajwab seorang pelajar..
"tahniah apa?" tanya aku...
"ala,,cik akn baru elpas konvo...."jawab seorang lagi pelajar..
"owwwhh, terima kasih" ajwabku sambil malu....

aku pun mula seperti biasa...bila nak start mengajar, hari ni memang tak bawak laptop, keyakinan dah ada untuk mengguna whiteboard sepenuhnya...mungkin sebab topik pengiraan...

"okay hari ni saya sambung pelajaran yg lepas.. kita akan belajar PERT/CPM technique untuk uncertain activity/probabilistic activity okay..." beritahu aku..bila baru je aku mula nak menulis di whiteboard...
"cik,,samapi hati tak cakap nak konvo, tak jemput pun kitaorang datng konvo"
"aah cik,kitaorang nak belikan bunga tau"
"tengok gambar cik,,tak cam cik tak pakai spect..tapi muka cik lagi sweet pakai lense"

Adoii,budak-budak ni,,menyesal pulak aku tak restrict picture konvo tu kat dorang...ni mesti dorang tenok pictures tu melalui facebook wakil kelas....

"ala,,awak tak payah lah beli bunga,,bunga nanti layu" jawab aku bersahaja...
"ala cik,,,tapi tahniah yer cik. kitaorang pun nak macam cik, pakai jubah konvo amcam cik"
"insyaAllah boleh punye,, tak lama dah kan you all punye turn" jawab aku..
"tapi cik degree, kitaorang diploma,,"
"awak sambung lah lagi"
"boleh je cik, tapi cik bagi kitaorang lulus subjek cik eaa"

Ish bebudak ni, sekali layan kadang tak sematang usia lah pulak..hahaha...tapi apa-apa pun enjoy...
bila dah habis je lesson hari ni,,lepas aku bagi satu soalan suruh dorang buat, satu persatu pelajar aku hampiri untuk memastikan dorang faham...yang kurasakan lebih senior dari aku, hanya nama ku panggil..kadang terlintas dihati, minta maaf lah yer..


then aku hampiri meja untuk kemas semua barang-barang aku..tiba-tiba aku nampak sekeping kad dan sekuntum bunga ros perhiasan... aikk,,mana datang pulak ni...tadi takde..



aku pun bertanya.."eh,ni mana datang ni? sape bagi?"
"kitaorang semua lah cik, tu je yang sempat belikan cik"
"terima kasih yer semua,,terharu saya.... tape ni pun dah memadai...ingat jugak dekat saya"

arini, semua nak keluar datang jumpa aku dulu cakap terimakasih dan tahniah...
Terasa terharu pula... terimakasih semua pelajar-pelajar.... comel je kad yang diberi, penuh dengan ucapan dan tandatangan setiap pelajar....arigatooo.....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...