SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Sunday, July 24, 2011

Pengorbanan tersembunyi

Hari ni,, air mata mengalir laju... again,, aku kan puteri airmata.... 

Pernah sahabat baikku, menasihatiku,, 

"moi, jangan nangis selalu, jangan pendam pape, Pape ko bagitau aku okay?" 
"ko selalu pendam sorang bila ada masalah... kalau masalah orang lain ko tolong settle bagi nasihat., kau wat dorang ketawa, aku tak nak ko sedih2 sorang. ko selalu tipu ko ketawa...tapi sebenarnya ko nangis. tu tak adil pada diri ko"
"ko jugak pernah cakap, pendam dan nangis sendirian tak elok. semua tu boleh mendatangkan penyakit. Penyakit yang kronik pun datangnya pada stress, pendam perasaan. Ko jugak cakap banyak kajian dah di buat.tapi...."

"tape lah kawan, aku selesa macam ni. Biarkan aku macam ni, aku tak nak susahkan sape-sape. Biarlah orang terus bahagia dan tersenyum. aku taknak kerana aku mereka stress dan berhenti ketawa. biarlah kalau aku sakit. mungkin tu boleh buat orang lebih hargai kewujudan aku. lagipun aku ni suka touching-touching....hahaha" aku paksa diriku untuk ketawa...

"tapi kau ingat k, andai kata satu hari apa-apa jadi pada aku.. ingat pesanan-pesanan aku k,, pada keluarga aku, pada sayang aku...kau jangan lupa kay.. aku sayang semua...ko adalah kawan aku....aku hepi tengok ko dah bahagia sekarang...."

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tapi hari ni, air mata aku mengalir tanpa henti. ku kunci pintu bilik, buka lagu kat laptop kuat-kuat dan aku tekup muka dekat bantal. sesak rasa dada ni, rasa sakit sangat dada.. YA ALLAH... berikan ku ketabahan....aku takut aku tak terdaya menempuhi semua ni.... berikanku kesempatan untuk menikmati hari-hari bahgia bersama keluargaku dan si dia...

 YA ALLAH, kau kurniakanlah kembali keamanan dan kasih sayang dalam keluargaku... Tak terdaya diriku melihat segala kejadian yang menimpa keluargaku... terasa tak sanggup bila melihat insan lain dalam kesedihan dan kesusahan.... aku sayang mereka...

YA ALLAH, kau bukakan lah pintu hati semua insan di sekelilingku. jauhi lah mereka dari perasaan ragu-ragu, hasad dengki, iri hati.....AMIN

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hari ni,,aku cuba ingat balik masa-masa lampau... kenangan-kenangan lame, abik manis atau pun pahit...
kembali teringat arwah tok bunga dan arwah toki.... airmata kembali mengalir... hanya Al-fatihah yang dapat aku hadiahkan ketika ini... Tak dapat aku nak balas jasa-jasa mereka.... Ya Allah.... sungguh tak ternilai jasa mereka... 

semua orang impikan kebahagiaan.... ingin capai cita-cita dan cinta yang diimpikan....
demikian juga aku.....hurmmm...apapun usaha doa dan tawakal itu perlu...
selagi nadiku berdenyut selagi itu akanku perjuangkan....insyaAllah...

biar apapun orang nak lemparkan kata-kata, mereka hanya tahu melemparkan tohmahan,,, baik aku, buruk aku,, hanya Allah yang mengetahui....

tamak hartakah aku menerima kerja sambilan itu? yang halal? pernah mereka gali apa tujuan nya???pernah???tak pernah kan... jadi terpulanglah untuk menghukum ku....aku redha...aku hanya akan terus berdiam...

pengorbanan kita masa hidup takkan pernah terlihat....ia akan muncul jua bila ia dah terlewat untuk dihargai....bila mana kita pergi menutup mata dan terus kekal di sana... bukan wang ringgit, harta dan pangkat yang dipinta.. cukup dengan ingatan dan penghargaan hati yang diimpi....

apapun jua, terima kasih atas segala...aku hanya berdoa ALLAH akan membuka hati dan pandangan semua....amin



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...