SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Sunday, July 24, 2011

Kursus AKPK


Pada 21hb July tempoh hari, aku berkesempatan menyertai satu khursus AKPK yang dianjurkan oleh kerjasama AKPK dan JPP. Alhamdulillah, kursus yang berguna aku rasa. Tak sia-sia aku dapat pergi.
Apa yang ku tahu, selepas ini semua pelajar IPTA & IPTS akan diwajibkan untuk mengambil 1 subjek khas mengenai Financail Planning ni sebagai syarat sah untuk melayakkan mereka graduate. WoW!!! Dont be shocked okay....

Apa yang difahamkan, AKPK telah pun mendapat akreditasi dari MQA untuk mewujudkan satu subjek khas mengenai perancangan dan pengurusan kewangan ni di kalangan pelajar-pelajar institusi. Semua ini adalah ekoran dari statistik terkini mengenai individu-individu yang disahkan bankrup dan blacklist adalah dikalangan student IPT, fresh graduate. So, ini adalah usaha murni kementerian pengajian tinggi bersama AKPK untuk mengatasi maslah ini dari terus meningkat.

So, di samping mengingatkan diri sendiri, secara tak langsung peserta kursus seperti kami ni bolehlah ajar dan kongsi ilmu ni dengan pihak lain khasnye kepada pelajar sendiri.

So, politeknik tidak terkecuali, jadi peserta-peserta kursus ni akan kembali menyampaikan modul-modul kepada pelajar sendiri pula. Alhamdulilah, aku rasa ilmu ni sangatlah berguna. Lagi-lagi kena aku yang baru sahaja bermula menceburkan diri dalam bidang kerja ni. Masih samar mengenai perancangan kewangan, gaji je habis. Duit tak tahu ke mana. Ni belum lagi pakai kereta sendiri..

Opss, sekarang dah pakai kereta, kereta sayangku IZ.hahaha...lagi bertambah pening nak manage duit. Mana nak bayar PTPTN, insuran, duit kereta, maintenance kereta, minyak n tol, duit umah, duit topup n bil, saving, duit nak bagi parents, duit make-up (make-up) ke? ahahahaha...adoiii...bila dah pegi kursus baru terasa gelabah......tu belum nak beli handbag yang dah koyak, kasut yang dah nak putus, duit makan, utiliti,nak kahwin lagii....weeeee~~





So, fikir-fikirkanlah ye. Kadang kemahuan kita tertukar jadi keperluan. Kemahuan boleh kita elakkan, kita elakkan.. Jangan biarkan kemahuan dan kehendak merajai hati. kelak kan mati lah akal kita. Duit habis sana sini.

Each dollar we spend will affect each second our time in life...long term effect.. What ever it is, we should SAVING from now. It a must. Belive me...!

1 comment:

Staff said...

Meriahnya sini :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...