SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Friday, March 19, 2010

Al-kisah yang pelbagai....

Salam semua....

Rasanya dah terlalu lama tidak menulis.... Sepanjang sebulan ni, hari-hari yang aku lalui memang padat. Ke sana, ke mari dengan aktiviti....Minggu ini adalah minggu terkahir dalam semester 2 2010/2011 ini... Rasa begitu cepat benar masa berlalu... Lepas ini aku akan praktikal di kampung halaman...Akua lebih selesa berpaktikal di johor,,dekat dengan family terchenta,,dekat dengan si dia..hehehhe...Takdelah.... Yang penting adalah kos... Alhamdulillah, aku dapat buat praktikal di salah sebuah firm dekat dengan umah..dalam 10 minit boleh sampai kalau berkenderaan..hehehhe... Berbanding dengan rakan-rakan yang lain, ramai memilih tempat sekitar KL, dengan elaun yang lumayan.. Rezeki masing-masing bukan.... Tak kisahlah di mana-mana, asalkan pandai jaga diri, belajar betol2....



12hb Mac 2010
Innalillahiwainnailaihi rojiun...... Hari ini, arwah nenekku telah kembali ke rahmatullah... Aku mendapat kol tepat pukul 6 ptg. Ketika itu aku baru sahaja usai menunaikan solat asar setelah tidur beberapa jam kepenatan membuat persiapan tugasan dan pembentangan di malam hari udan selamat dibentangkan pada pagi jumaat itu.. Setelah setiap minggu aku pulang ke rumah pada mingu yang lalu, minggu ini aku tidak bercadang untuk pulang kerana nekad ingin menyiapkan segala tugasan yang menimbun-nimbun untuk dihantar pada minggu berikutnya... Namun, tidak ku sangka, minggu ini, nenekku pergi untuk selamanya.....Aku tetap redha di atas pemergiannya setelah kami seakan simpati dengan keadaannya yang terlantar sakit semasa hayatnya... Setelah mendapat call dari K.zu, aku terduduk namun tidak menangis.. Seakan bingung sebentar....
Lalu aku membuat panggilan terus ke pak andak, sepupuku dan hubby ku, Iz... Sekarang aku fikir nak balik dan ingin cepat sampai ke rumah..Tapi bagaimana????

Aku berkemas dengan secepat yang mungkin. Aku nekad untuk ambil bas saja... Aku mencari rakan-rakan yang ada kereta untuk menghantarku ke Terminal Putra..Alhamdulillah,, ada dan hanis sudi menghantarku..Terima kasih kalian..Moga Allah s.w.t membalasnya.... Alhamdulillah, sepanjang perjalanan hari tu aku rasa Allah telah permudahkan.... Mudah da n cepat untukku mendapatkan LRT, kemudian komuter di Masjid Jamek walaupun ketika itu, orang ramai kerana masing-maisng ingin pulang sempena uti sekolah... Setibanya aku di Puduraya pada pukul 7.48mlm...

"Alamak sempat kah aku nak kejar bas..Kalau boleh paling lambat aku nak ambil bas pukul 8..."aku bermonolog...
Aku teruskan berjalan laju...
Tappppp....aku terbehenti di deapan akunter Bas Satria...
"KLUANG 8.00PM sekarang"
Aku pun,,akak sempat tak saya nak anik bas ni..?
Sempat adik...Ni tiketnyer...RM25.00..
Okay set r kak...

Aku pun naik..alhamdulillah....
Sepanjang perjalanan, barulah hati ini rasa sebak... Terbayang Makteh ku yang begitu rapat dengan arwah nenek..Dari kecil sampai sekarang dia tidak pernah berjauhan... Tepat pukul 12.15pagi aku sampai di Kluang.. Abg Ajis n Abg salim sedia sudah menanti... Aku pun naik ke kereta...sebelum pulang kami singgah ke Stall Burger....Aku ni lah yang kelaparan...Tak makan apa-apa lagi.... Alhamdulillah..setiba dirumah...ku kuatkan semangat untuk tidak menangis....
aku terus ke dapur...mengambil wuduk dan terus duduk bersama mak, makcik2 dan kakakku di samping jenazah..Kami bergilir-gilir membacakan ayat2 suci Al-Quran...Seingat aku,,aku hanya dapat bertahan samapi pukul5pg..Aku terus masuk tidur....

Bangun pagi, rumah dah sibuk dengan segala persiapan dari mandikan jenazah dan juga kafankan...Aku berpeluang melihat segala proses....Sebagai muslim,,kita harus tahu walaupun sekadar perkara2 asas....Lambat laun,,pelbagai kemungkinan akan datang, kita boleh melakukannya jika ada kecemasan.....Dalam pukul 12 lebih, segalanya selesai....

"Semoga rohnya sentiasa dicucri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman"
AMIN YA ROBBAL 'ALAMIN.....

7hb Mac 2010...
Minggu ni aku pulang lagi ke rumah.. Disamping ingin menziarahi nenekku yang sakit..aku juga ingin menghadiri majlis persandingan seorang rakan karibku ketika di alam persekolahan di SMKSP...Nurul Adibah...Aku berkesempatan untuk melihat majlis berinai pada 6hb malam.. Bersama2 pergi dengan Nuar,Dek AS, Syuhada dan Eyda... Gembira aku melihat Diba naik pelamin...Cantik sangat..Secocok dengan suaminya...Moga dia bahgia hendaknya....Keesokan hari,, aku hanya berkesempatan pergi sebentar menghantar hadiah pada Diba..waktu tu Diba baru sahaja selesai majlis berkhatam Quran.... Aku pergi dengan kekasih ahtiku,,IZ... Diba mintaku datang bersamanya... Gembira Diba melihat kami... hehehehe... Aku malu pun ada...



Pada hari yang sama...ulangtahun sahabatku Nuar.. Pulang dari umah Diba,,kami bertemu sebentar dengannya di depan rumah untuk bagi hadiah hari lahirnya... Maaf sahabat,,,aku tak sempat nak beli yang lagi mahal dan istimewa... Semuanya kelam kabut.... Alhamdulillah,, dia sudah cukup hepi dengan hadiahku... semoga kita bersahabat selamanya....

Selepas itu, aku pulang ke rumah bersiap2 untuk ke kluang..Ke mana? Ke mana lagi, nak pulang ke kampus la... Berdesup aku bersiap...hehehe.. Iz hantarku ke setesen bas.....aku pun pulang....

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Tugasan demi tugasan aku siapkan...Namun,,pelbagai dugaan kulalui..
namun ku gagahkan jua..Terima kasih banyak pada groupmates...
Maaf jika kadang-kadang aku ada menyusahkan kalian..
Maaf jika kadang-kadang aku terlalu tegas....
Namun semua itu adalah untuk kita bersama...
Groupwork is a temawork that be a dreamwork...

Lagi beberapa hari examku bermula..
Namun masih ada lagi tugasan yang harus ku siapkan...
SPSS due on 1/4...
Redo Assignment SM...(due date will inform later..)
What ever..I have to do it with fullheartedly...
Dont give up...
I'll try my best...

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Sepanjang sebulan ini,,pelbagai kisah yang aku lalui...Suka duka silih berganti...itulah yang dinamakan hitam putih kehidupan di bumi ALLAH SWT.... Banyak untukku ceritakan... Tapi ingatanku tiba-tiba mati disini....Sekian......Semoga kalian diberkati ALLAH selalu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...