SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Tuesday, December 21, 2010

Putrajaya ku jejaki

Salam semua...

Hari ni, aku ke putrajaya bersama temanku ku Kak Laili.. Kami berdua bersama-sama memegang biasiswa SLTP. So, hari ni kami pegi menghantar by hand surat tamat belajar bagi tujuan penempatan kerja nanti. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Terpegun melihat kecantikan bangunan-bangunan kerajan gah tesergam indah. Keunikan senibinanya mencuit hatiku ini... Hebat juga arkitek-arkitek tempatan dan juga yang paling utama, memang berbaloi idea asal Tun Mahathir membina Putrajaya ini.

Kesemua badan disatukan menjadikan segala pentadbiran kerajaan menjadi lancar dan cepat. Keindahan masjid besi juga amat menarik. InsyaAllah, jika berkesempatan aku ingin ke sini lagi...aku ingin berjalan kaki sahaja menikmatinya...hehehe...(larat ke??)

Pergi menaiki kereta dan kupulang dengan perkhidmata awam pula...hehhe...Dari stesen komuter UKM, kusendiri melayan hati ke KL Sentral. Dari KL Sentral ku membawa hati ke Gombak dan akhirnya tiba di UIA. Namun di terminal putra td, sambil tunggu bas rapid 231 tu,. aku sempat berborak dengan stranger. Seorang wanita cina berumur lingkungan awal 40an.. Perbualan yang agak menarik. Ia bermula dengan pertanyaan nombor bas...

Wanita itu menyuarakan pendapat dan kesalnya akan perkhidmatan bas awam yang tidak sistematik. Ada betulnya juga tu. Katanya bas yang datang tidak tepat pada waktunya menyukarkan urusan orang. Ada yang terlewat untuk ke temujanji dengan client. Hari ni dia hanya guna kan train. Selalunya dia gunakan kereta, olehkerana tempat untuk dituju adalah tempat yang terkenal dengan jem teruk. Dia berhasrat gunakan train dan bas sahaja. Tapi akhirnya harus menunggu lama...haiiii...kesiann..

Dia kata masyarakat perlukan bas yang banyak dan mencukupi untuk ke satu-satu destinasi. Ini tidak, kadang hanya satu dua buah sahja yang berulang alik berjam-jam lamanya. Elok jika setiap satu bas akan tiba ke tempat-tempat dengan waktu yang konsisten seperti setiap 20 minit ke. Ia lebih memudahkan para penumpang untuk anggar masa. Hurm...betul juga lagi...huhu..

Aku bercakap dalam hatiku..
"insyaAllah, jika aku dah jadi menmteri pengangkutan nanti akan ku perbaiki sistem pengankutan awam negara..." hehehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...