SELAMAT DATANG-WELCOME-AHLAN WA SAHLAN

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Semua contengan di sini adalah hak cipta terpelihara tuan tanah. Segala salinan dan tampalan tidak dibenarkan sama sekali ya!!! Apa jua hasil paparan di sini adalah titik peluh dan perah otak tuan tanah. Tuan tanah punya hak mutlak untuk buat apa sahaja. Sebarang komen membina dan menghina di jemput dengan tangan terbuka. Kepada yang berminat dan sokong, jutaan terima kasih ya. Pada yang tak suka dan dengki, terima kasih juga ya. No body perfects, i've tried my best.Blog ini hanya lah untuk hiburan, menjadi kawan dan diari tuan tanah. Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam..!!!Thank you for visiting this blog. Please enjoy...(^__^)

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Sunday, January 31, 2010

Cuti-cuti yang seminggu cuma...





24 jan yang lalu, pulanglah aku ke kampungku yang terchinta di negeri jajahan takluk johor... diiringi kesedihan pemergian Almarhum DYMM Sultan Iskandar Ibni Al-marhum Sultan Ismail 1932-2010.... semoga roh Tuanku diberkati olehNYA....Pemergian Tuanku satu kehilangan bagi kami rakyat jelata....May rest in peace..... AL-FATIHAH.....

Melangkah lah aku meninggalkan taman ilmu dan budi ni dengan berkobar-kobar...mana tidaknya...dari hari pertama sem baru bermula 7hb december,,aku tidak pernah lagi pulang ke kampung... rindu mak, abah, kawan2...suma2 lah....hehehehe.......

Keluar dari uia tepat jam 10.30pagi dan sampai di hentian pudu pukul 11.45 pagi... Berjalan-jalan aku di dalam pudu jap, beli payung pastu beli tiket ke Batu Pahat untuk pukul 12.30 tengahari. So, sementara tunggu waktu berlepas, aku melepak lah diluar pudu.. Aku difahamkan bas yang akan aku naiki ni, tunggu di luar, bas tidak masuk platform...Almaklumlah bas dua tingkat..Seriau aku dengar bila akak jual tiket kata, "dik,,tunggu kat luar yer,,Bas dua tingkat...".

Beristighfar aku sekejap, teringat tragedi yang menimpa negara tempoh hari,, kemalangan ngeri membabitkan bas express dua tingkat...Haish..aku mengucap panjang bila pikir balik... InsyaAllah,malang tidak berbau.. Kalau dah ajal kita, tak payah tunggu kat mana-mana...bila-bila je boleh berlaku dalam sekelip mata...





Sedang aku asyik menikmati keindahan bandaraya kulaa lumpur ni,, masa tu sambil-sambil kau minum air untuk hilangkan dahaga ni ha... cuaca panas yang amat aritu... Tetiba, datanglah sorang mamat menghampiriku...

"Kak, leh mintak duit tak kak?? RM 2? Boleh lah kak...."
"ish mamat ni pehal..datang-datang mintak duit...."aku bermonolog sendirian...
"kak,mintak duit kak..." mamat tu mintak lagi..aku hanya diam membisu tanpa menoleh sedikit oun ke arahnya...
"kak, saya baru kua penjara ni kak..takde duit nak balik Rawang..."
"aik..lagi aku takut......aku tetap wat bodoh....."

Mamat tu pun beralih ke seorang abang macho sebelahku..
"bang mintak duit bang..."
Ayat yang sama diberitahu kepada abang macho tu...
Abang tu pun bagi RM5 tanpa berkata panjang...
"Terima kasih bang...."

Aku tengok abang macho tu...abang macho tu hanya memandangku dengan tersenyum....
Dalam ahtiku berbicara lagi....
"Alahmdulillah,, abang tu bagi duit kat mamat tadi... Aku bukan kedekut, tetapi aku lebih kepada takut nak bagi duit tu.. yerlah, aku ni pompuan, seorang diri pulak tu...takut jadi benda lain...Maaflah pada mamat tu.... "

kadang bukan ape...
"manusia ni kita todak boleh menduga.......
bila kita terlalu baik,,,mereka pijak kepala.... tu yang ada orang kata..wat baik orang dengki, buat jahat pun orang dengki....?

So, macam mana????

Selepas beberapa minit.... Pintu bas pun terbuka....Aku pun naik lah... Tepat jam 4.30 petang aku samapi di stesen bas Batu Pahat... Mak, Abah, Kak nora n Anis dah menanti sedari tadi lagi.. huhuhu...entah, bas kai ni, lambat pulak sampainyer.... Sampai je, aku cakap kat mak...

"mak,,orang lapor la mak....tak makan ape lagi ni..."
"nanti singgah mana-mana je lah,,kita berhenti makan"...abah aku balas...
"kak nora, orang teringin nak makan doughnut Big Apple la....mu tolong bawak kan ea?" sahut aku...

menujulah kami sekeluarga ke BP Mall...semata-mata untuk beli doughnut tadi...hah, amek ko..
12 biji sekali beli...RM23.00... Terkejut mak aku...

"mak oi...donut ape yang mahal sangat ni??leh beli tepung buat sendiri kat umah...." ujar mak aku...
"biasalah mak, donut mahal, ada jenama tapi sedap..." jawab aku....





Selepas beli donut,,kami pun berangkat pulang.......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...